Teologie a duchovní texty

Vjezd do Jeruzaléma - obhlídka místa zítřejšího konfliktu?

Marta Sedláčková, Jiří Baroš , Jiří Baroš / 9. 4. 2006
Marek podává v 11. kapitole sled Ježíšových prorockých činů - vjezd do Jeruzaléma, prokletí fíkovníku a očištění chrámu. Samo o sobě jsou to happeningy nebo rovnou výtržnosti, kterými by na sebe jen upozorňoval. Po vzoru proroků však takové činy odkazují dále, za svůj prvotní šokující účinek. Jan při té příležitosti uvádí, že učedníci tomuto prorockému činu nerozumí, nechápou jeho souvislosti.Triumfální vjezd do Jeruzaléma končí u Marka prohlídkou chrámu a cestou zpět z města, do Betanie. Trochu miniaturní zakončení po takovém halasu, vnucuje se myšlenka obhlídky místa zítřejšího konfliktu...

Článek měsíce

Gender je i pro křesťany

Jaroslav Šotola / 10. 12. 2018
Timotej.cz

 

Bankovní spojení

Nový účet bez poplatků: 2900316130/2010 Starý účet 267841001/5500 stále platí.

Rubriky

Anketa

Byl čin Jana Palacha sebeoběť, nebo sebevražda?
Sebeoběť
66%
 
Sebevražda
30%
 
Nevím
4%
 
(Počet hlasů celkem: 188)