Byl bych rád, kdybychom my katoličtí křesťané (tak se označují organizátoři) o těchto věcech diskutovali a ne demonstrovali pro zábavu světa a médií. Podle toho svět pozná, že jsme Kristovi učedníci...
Zaráží mě ale jedna věc. Dominik Duka si odseděl v komunistickém vězení více než rok, více než 15 let pracoval jako dělník v plzeňské škodovce, že by si nebyl vědom, nebo přehlížel témata, o kterých píší organizátoři „demonstrace“?
V každé diecézi pak biskup zřizuje charity, které církev ve spolupráci s místní samosprávou provozuje a spolufinancuje. Je to práce, která není vidět a je často nedoceněná. Je tomu tak i v případě Filipa Outraty?
Nežijeme ani v totalitě, ani v anarchii. Už dvacet let se pokoušíme žít v demokracii. A na církvi je, aby se naučila normálně komunikovat a spolupracovat s představiteli společnosti ve které žije a působí - a to pro společné dobro, či obecné blaho všech. Po desetiletí komunistické totality se církev vůči státní moci vymezovala a stála v opozici. Po dvaceti letech svobodné demokracie je už konečně na čase normálně komunikovat a spolupracovat v dohodě.
Zdá se ale, že toto organizátoři nechtějí. Zvláště, když svolávají demonstraci proti působení Dominika Duky ve dni jeho nepřítomnosti. Za jeho zády, aniž by se mohl bránit, cokoliv namítnout, nebo se s organizátory sejít.
Navíc se zařadí po boku těch, kteří svolávají skupinkové demonstrace například proti návštěvám papeže, kterých se účastní statisíce či miliony lidi, ale tyto hrstky demonstrujících lidí dostanou mnohem více vysílacího času a mediální pozornosti. To přece pobaví a zaujme. Navíc není nad to se zviditelnit na úkor veřejné osobnosti.
A tak Filip Outrata bude demonstrovat za sociálnější církev, aniž by uměl být sociální v církvi. Ale zcela určitě pobaví mnohé a zaujme.
Autor je katolický kněz, člen řádu bratří Dominikánů. Články v rubrice Areopag vyjadřují osobní názory autora.
K článku byla vydaná reakce Filipa Outraty.